Dieta odchudzająca zazwyczaj kojarzy się nam z dużymi wyrzeczeniami. Musimy mimo wszystko mieć na uwadze, że dietetyczne posiłki zazwyczaj są dobre, a ich jedzenie nie musi być dla nas dramatycznym obowiązkiem, ale czymś miłym.
Całkiem sporo z nas bez potrzeby rezygnuje ze spożywania pieczywa na śniadanie. Wydaje nam się, że w ten sposób szybciej stracimy na wadze, mimo wszystko okazuje się, że takim zachowaniem zwiększamy jedynie prawdopodobieństwo wystąpienia efektu jo-jo. Dietetyczne śniadanie może zatem bez żadnych przeszkód składać się z ulubionych kanapek. Kanapki te powinny być jednak przygotowane z ciemnego rodzaju chleba, na którym ułożymy pozbawioną tłuszczu wędlinę lub serek wiejski a także porcję warzyw w postaci między innymi pomidora i sałaty masłowej bądź ogórka i rukoli.
Warto jednak zaznaczyć, że wybierając pieczywo do zrobienia sobie kanapek w ramach dietetycznego porannego posiłku, należy zwrócić uwagę na parę istotnych aspektów. Przede wszystkim nie należy kierować się wyłącznie jego barwą – nierzadko jest on przygotowywany bowiem w wyniku zastosowania do pieczenia karmelu, który nadaje mące właściwą barwę. Koniecznie należy też sprawdzić, czy do tego procesu używane są cukier, miód sztuczny albo słód jęczmienny – składniki te są bowiem na diecie zabronione.
Konieczne jest również zadbanie o to, by poszukiwane przez nas dietetyczne pieczywo było przygotowywane przy użyciu mąki pełnoziarnistej, a nie jedynie mąki pszennej. Stosowanie się do tych podstawowych reguł sprawi, że spożywanie kanapek w ramach pierwszego posiłku nie będzie miało niekorzystnego wpływu na naszą sylwetkę i przyczyni się do oczekiwanego spadku wagi. Pamiętajmy więc o nich każdego dnia.