Znasz zasady którymi kierować warto się podczas przyrządzania kolacji tak aby była zdrowa i niezbyt kaloryczna ale nadal brakuje ci pomysłu na gotowe potrawy? Podpowiemy Ci kilka propozycji.

Dietetyczna kolacja na zimno:

1. Biały lekki ser biały zamieszany z niewielką ilością nie tłustego mleka, rzodkiewką (pomidorem), szczypiorkiem, minimalną ilością soli i pieprzu, do tego ciemne, pełnoziarniste pieczywo.
2. Ciemne pieczywo z pastą z cieciorki ( [połowa puszki cieciorki, duża łyżeczka oliwy z oliwek, cząstka czosnku, niewielką ilość musztardy, soli i pieprzu, wszystkie produkty należy dokładnie zmiksować)
3. Koktajl z truskawek (zblendowane truskawki złączone z nie tłustym mlekiem, jeśli jest zbyt mało słodki, możesz dosłodzić łyżką stołową miodu)
4. Sałatka na wiosnę (rzodkiewka, parę liści sałaty lodowej, jeden ogórek, biały pokruszony twaróg, sól i pieprz do smaku, niewielka ilość oliwy z oliwek)

Lekka kolacja serwowana na ciepło:

1. Naleśniki z białym serem albo dżemem (ciasto naleśnikowe: dwa jajka, 2 szkl. wody, jedna szkl. mleka, pół kg mąki, dwie łyżki cukru, szczypta soli, odrobina oleju – nie podlewamy olejem w trakcie smażenia – wówczas naleśniki będą bardziej suche ale mimo wszystko nie przywierają do patelni)
2. Grillowana pierś z kurczaka serwowana w ziołach z mizerią (śmietanę zastępujemy jogurtem naturalnym)
3. Grillowana cukinia, papryka i cebulka w przyprawach (wedle upodobań)
4. Fasolka szparagowa na grillu (gotować około dziesięć minut w odrobinę osolonej wodzie, obtoczyć w jajku, odrobinie soli i pieprzu, podsmażyć z bułką tartą na oliwie z oliwek) podawać z jajkiem sadzonym lub grillowanym kurczakiem.
Smacznego 🙂