19 Lut Brak komentarzy admin Zdrowe diety , , , ,

Stosowanie zdrowej diety staje się coraz bardziej popularne we współczesnym świecie. Racjonalne odżywianie się jest dosyć popularne, dlatego coraz więcej osób wykazuje zainteresowanie tym zagadnieniem. W jaki sposób kształtować posiłki, żeby czerpać z nich jak najwięcej korzyści? Jaką dietę zastosować, by móc cieszyć się dobrze zbudowaną sylwetką? Prawidłowa dieta ma na celu przede wszystkim zagwarantowanie organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Nie mniej istotne jest również dostarczenie białek, tłuszczy, węglowodanów, witamin i minerałów we właściwych proporcjach. Zdrowe osoby zdecydowaną większość energii w trakcie dnia powinny pozyskiwać z produktów zbożowych. Nie spożywajmy zbyt często białego pieczywa, ponieważ nie posiada ono za dużo wartości odżywczych, a poziom cukru we krwi po konsumpcji produktów z białej mąki gwałtownie wzrasta. Produkty pełnoziarniste zawierają wiele błonnika wspomagającego procesy trawienia. Bardzo istotne jest wprowadzenie do diety odpowiedniej ilości warzyw, które można pałaszować niemal bez ograniczeń. Zawierają one wiele cennych witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zdrowa dieta to także owoce, które powinniśmy spożywać jednak głównie w pierwszej połowie dnia, z tej przyczyny, że zawierają znaczne ilości fruktozy odkładającej się w postaci tkanki tłuszczowej. Owoce warto spożywać z produktami zawierającymi tłuszcz, dzięki czemu możliwe staje się absorbowanie witamin A, E i K. Mleko a także produkty mleczne zawierają dużo wapnia oraz witaminy D, dlatego wskazane są przede wszystkim w jadłospisie dzieci. Żywe kultury bakterii zawarte w kefirze, jogurcie lub maślance pozytywnie wpływają na mikroflorę jelit.